Jaka jest różnica między dziennikarzem a szmatą?

Za chwilę przekonacie się, że żadna.

TVN już zaczął kasować te nagrania, ale co godzinę szukam nowych i wrzucam działające:

Po co ratować komuś życie, skoro można pokazać jak umiera?

I jeszcze jedno pytanie.
Jaka jest różnica między prokuraturą podsłuchującą dziennikarzy, a dziennikarzami, którzy bez powodu i żadnego uzasadnienia zostawiają włączoną kamerę, gdy nagrywany nie wie, że wszystko, co robi jest rejestrowane?
Gdyby działanie to było elementem prowokacji lub tzw. wyższej konieczności, byłoby to uzasadnione moralnie i prawnie.

W przypadku, który widzicie powyżej, jest to czyste skurwysyństwo i prokurator inwigilujący media niczym nie różni się od mediów inwigilujących prokuratora. Poza tym, że temu pierwszemu jeszcze nic nie udowodniono.

Ale i tak nic nie przebije ścier biegnących do kamer na widok leżącego płk Mikołaja Przybyła. Nie chodzi o to, że mieli wszyscy go ratować. Chodzi o zwyczajny ludzki odruch, który u nich ma nazwę „record”.
Oglądajcie i przekazujcie. To przecież tylko prawda.

 

 

Pisałem też o tym:

Jak nie zostałem dziennikarzem

Jestem taki sam jak sprawca masakry w Oslo. Powstrzymajcie mnie!
Kupiłem Gazetę Polską Codziennie. Analiza treści.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Comments (152)
  • Avatar

    Andrzej Tucholski sty 9 2012 - 13:21 Odpowiedz

    Telewizja transmitowała uciętą wersję, bez dziennikarzy biegnących do kamer.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      Chris sty 9 2012 - 15:58 Odpowiedz

      http://www.facebook.com/

      [komentarz ocenzurowany. nie zamierzam wspomagać nagonki na dziennikarza w czerwonej bluzie. - przyp. Kominek]

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
    • Avatar

      Szechter sty 9 2012 - 16:33 Odpowiedz

      Przed chwilą słuchałem Czuchnowskiego w TOK FM – nasuwa się tylko jedno określenie – KANALIA.

      Zaszczuł człowieka a teraz gdy ten nie ma możliwości obrony – zaproszony do TOK FM które tak jak GW należny do jednego koncernu – szkaluje człowieka i robi z niego wariata. Pytanie czy on to robi samodzielnie bo jest kanalią, czy może z inspiracji obcych służb?

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
    • Avatar

      gideon sty 10 2012 - 00:37 Odpowiedz

      Jaka jest różnica między Kominkiem a dziennikarzem? Żadna!

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
  • Avatar

    kominek sty 9 2012 - 13:22 Odpowiedz

    To też warte odnotowania:)

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      aśka sty 9 2012 - 13:44 Odpowiedz

      to duże skurwysyństwo biec najpierw po kamerę i nie udzielić pomocy,ale gdyby nie tacy głupi i bezduszni dziennikarze pewnie nigdy nie dowiedzieli byśmy się jak naprawdę jest w IRAKU,na wojnie czy za wielkim murem chińskim,gdyby nie ci ludzie nie widzieli byśmy ani umierających z głodu dzieci w afryce -bo przeciez nagrywanie tego czy robienie zdjęć jest równie gówniane jak ten filmik,ale ktos to robić musi.dzieki temu mamy większą wiedzę o świecie nas otaczającym.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
      • Avatar

        Xezbeth sty 9 2012 - 14:06 Odpowiedz

        aśka, wyjaśnię, bo może nie rozumiesz… Tam liczyły się sekundy. Człowiek umierał na ich oczach. W pokoiku, na dywaniku, pod ich stopami. Nie wiem… Głupio się czuję, tłumacząc to, bo wydaje się to oczywiste. Człowiek umiera –> akcja ratunkowa. Ju noł.

          (cytuj)

        GD Star Rating
        loading...
        • Avatar

          Obtel sty 9 2012 - 16:15 Odpowiedz

          Yyyy…. Kto umierał? Gdzie umierał? Ten człowiek tylko niegroźnie się postrzelił, a może ów reporter/operator był po kursie medycznym i potrafił ocenić na pierwszy rzut oka, że leżącemu człowiekowi nie zagraża niebezpieczeństwo.

          Gdyby nie tacy reportzerzy to byś żył do końca życia w nieświadomości co się dzieje na świecie.
          Nie zapominaj, ze wojnę w Wietnamie zakończyli właśnie podobni dziennikarze.

            (cytuj)

          GD Star Rating
          loading...
          • Avatar

            vf sty 9 2012 - 20:17

            pamiętaj, że po zakończeniu wojny w wietnamie przyszła tam Armia Czerwona i dokonała wielkiej masakry ludności, których krew na rękach mają też podobni dziennikarze i inni pacyfiści, tfu.

              (cytuj)

            GD Star Rating
            loading...
        • Avatar

          xian sty 9 2012 - 22:44 Odpowiedz

          Jak dla mnie, to nie był wypadek, kiedy powinno się rzucić wszystko i ratować ofiary. To była próba samobójstwa. Nie mam nic wspólnego z mediami i niechciałbym tego oglądać (i nie oglądałem, tylko czytam). Ale w życiu by mi nie przyszło do głowy ratowanie samobójcy. A już samobójstwo na konferencji to proszenie się o pokazanie tego, więc dziennikarzy też nie potępiam.
          To zupełnie inny poziom niż zdjęcia Milewicza, które dla mnie były szokiem, przegięciem i kompletną dyskwalifikacją „dziennikarzy”, „fotoreporterów” i „redaktorów”.

            (cytuj)

          GD Star Rating
          loading...
          • Avatar

            Wydra sty 15 2012 - 02:10

            Praktycznie dziennikarze TV i z gazet przekazują te najlepiej opłacające się informacje.
            Jeszcze nie widziałem tudzież czytałem albo słyszałem , ze zbliża się do nas asteroida apophis, że z okazji UEFA 2012 Ukraina robi masakrę bezpańskich zwierząt na ulicach miast czy o ustawie SOPA wprowadzającej cenzurę w internecie.

              (cytuj)

            GD Star Rating
            loading...
      • Avatar

        Krzysiek sty 9 2012 - 15:50 Odpowiedz

        Jak z tym słynnym zdjęciem sępa czającego się na zagłodzone dziecko, po którym autor popełnij samobójstwo. Może niech reszta dziennikarzy pójdzie w jego ślady. Będziemy wiedzieli co się dzieje na świecie, ale i szanowni dziennikarze zachowają się honorowo. Dla niewidzących o jakim słynnym zdjęciu mówię odsyłam na stronę: http://flatrock.org.nz/topics/odds_and_oddities/ultimate_in_unfair.htm

          (cytuj)

        GD Star Rating
        loading...
  • Avatar

    Xezbeth sty 9 2012 - 13:27 Odpowiedz

    Przewijałam kilka razy końcówkę. Nie mogłam uwierzyć, że pobiegli po kamery.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      Eda sty 9 2012 - 13:35 Odpowiedz

      Po tym, co spotkało księżnę Dianę nie dziwi mnie to, że pierwszą rzeczą o jakiej pomyśleli były kamery.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
  • Avatar

    Łukasz sty 9 2012 - 13:29 Odpowiedz

    O żesz!

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    udarr sty 9 2012 - 13:30 Odpowiedz

    warto podkreślić ze jest inne nagranie z innego ujecia ktore pokazuje jak niektórzy „dziennikarze” zwracaja uwagę „kamerzystom” aby nie filmowali po fakcie ! „Kamerzysta” wzial kamerę w reke i filmował z ręki ciało Prokuratora który lezał już na ziemi. Dziennikarze, 2 lub 3 osoby pokazane na filmie próbowały udzielić pomocy Prokuratorowi.

    spróbuje znalezc to nagranie było chyba na tvn24. ale juz nie ma.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      udarr sty 9 2012 - 13:35 Odpowiedz

      nagranie o którym mówie jest zrobione przez „kamerzystę” w czerwonej bluzie prawie wchodzi za biórko z kamera pod koniec. Nie bede tu oceniał jego zachowania bo to gnida najgorsza jakich mało.

      najgorsze jest to ze w takiej sytuacji reaguje się emojonalnie i spontanicznie, widać jak ten gośc jest „zaprogramowany” na cel. Dorwać najlepszy materiał.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
      • Avatar

        udarr sty 9 2012 - 13:35 Odpowiedz

        Chodziło mi o tej filmik, archwizujcie, nie wiadomo kiedy zniknie:

          (cytuj)

        GD Star Rating
        loading...
      • Avatar

        udarr sty 9 2012 - 13:37 Odpowiedz

        brakuje również ostatniej sekundy nagranie (wyciszenie) w której zebrani w sali mówia do „kamerzystów” aby nie filmować w tej sytuacji. Dziennikarz który kuca przy prokuratorze również wypowiada tę kwestię w ostatniej sekundzie.

          (cytuj)

        GD Star Rating
        loading...
        • Avatar

          Karol N sty 9 2012 - 18:28 Odpowiedz

          to video z TVP przynajmniej pokazuje, że nie wszyscy to hieny… uratowali trochę honor dziennikarzy… mimo to tego w czerwonym to na zbity pysk powinni wywalic

            (cytuj)

          GD Star Rating
          loading...
  • Avatar

    DalejLama sty 9 2012 - 13:30 Odpowiedz

    No i teraz dałeś mi do myślenia. Wyszło pięknie na jaw, że wszyscy dziennikarze, kamerzyści, paparazzi żerują tylko na nieszczęściu innych. Jemu nie zapłacą za to, że człowiekowi udzieli pomocy, tylko za materiał, że człowiek jest ranny – czyli wiadomo co dla nim jest priorytetem…
    Banda szmat jak Ty to powiedziałeś!

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    julia sty 9 2012 - 13:30 Odpowiedz

    hieny cmentarne. po prostu

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Hej sty 9 2012 - 13:30 Odpowiedz

    Jest chyba jednak różnica, bo kamera stała tam jak wół, a prokurator na podsłuchu nie był raczej widoczny. Właśnie w ten sposób uzyskuje się najciekawsze materiały, więc postawa dziennikarza zupełnie mnie nie dziwi. Konferencja trwała chwilę, facet zaczął się plątać i nagle zarządził przerwę „żeby wywietrzyć”. Od razu było wiadome, że coś się święci. W tym czasie mógł np. zadzwonić do współpracowników i próbować mataczyć. Pozostawienie włączonej kamery uznałbym więc za uzasadnione. W końcu wszyscy byli tam w pracy – dziennikarze i bohater dnia. Co do reakcji już po postrzale – tutaj zgadzam się całkowicie. Zachowali się jak zwierzęta.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    hysio sty 9 2012 - 13:30 Odpowiedz

    o zgrozo. tego sie az nie chce ogladac. bo czlowiek nie chce widziec ze ludzie moga byc az takimi bydlakami.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Justyna Rudnicka sty 9 2012 - 13:31 Odpowiedz

    to chyba żart, oczom nie wierzę. jak można być aż takim ścierwem bez honoru?! nie widzę nikogo kto wyciągnął telefon, żeby zadzwonić po pogotowie..

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Kamila sty 9 2012 - 13:31 Odpowiedz

    Nie mogę uwierzyć… Zamiast pomóc, pędzą, żeby zdobyć świeży materiał. Polska paranoja :/

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    inventio sty 9 2012 - 13:33 Odpowiedz

    Widziałam tą relację i nic tylko wielkie żenua, reakcja obecnych tam była wstrząsająco znieczulona na zaistniałe okoliczności. Zachowali się właściwie, jakby nic się nie stało. Totalna znieczulica, bo czy chwytanie za kamerę w takiej sytuacji jest reakcja godną człowieka… chwytanie za nią zanim udzieli się pierwszej pomocy.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Mon sty 9 2012 - 13:33 Odpowiedz

    Nie ma co ich tłumaczyć, ale może byli pewni, że nie żyje. Inną sprawą jest czas reakcji. Mijają długie sekundy od strzału, otwarcia drzwi do wejścia pierwszej osoby do gabinetu.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      kasia sty 9 2012 - 13:35 Odpowiedz

      Nie ma co ich tłumaczyć, ale może byli pewni, że nie żyje. – a to jakaś różnica, tak? faktycznie, przekonałaś/przekonałeś mnie.

      Mijają długie sekundy od strzału, otwarcia drzwi do wejścia pierwszej osoby do gabinetu. – przecież musieli dogasić pety i wrócić się z kibla.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
      • Avatar

        Trela sty 9 2012 - 17:58 Odpowiedz

        To, że akurat ich reakcja była z dwu sekundowym opóźnieniem nie jest takie znowu dziwne. Trochę siedzę w temacie i ludzie słysząc huk nie kojarzą go od razu z wystrzałem, chwilowa konsternacja kto ma wejść pierwszy itd.

          (cytuj)

        GD Star Rating
        loading...
  • Avatar

    kasia sty 9 2012 - 13:33 Odpowiedz

    premia dla zioma w czerwonej bluzie – w końcu był pierwszy, nie?

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      Karol N sty 9 2012 - 18:30 Odpowiedz

      Raczej dyscyplinarka. Po pierwsze dziennikarz nie ma prawa zostawic włączonego żadnego urządzenia rejestrującego w czasie części niejawnej konferencji… po drugie to po prostu sprzeczne z etyką dziennikarską

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
  • Avatar

    Marcin Michno sty 9 2012 - 13:34 Odpowiedz

    Dobry tekst.Film pewnie zniknie niedługo z sieci.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Paulina sty 9 2012 - 13:39 Odpowiedz

    Na onecie udostępniona jest wersja nakręcona pewnie przez któregoś z tych dwóch „dziennikarzy”, którzy weszli do pokoju i złapali za kamery jako pierwsi.
    Mężczyzna w szarym swetrze, prawdopodobnie ten sam, którego na tym filmie wszedł w kadr ok. 1.55, udziela pomocy i prosi o nienagrywanie… Oczywiście bez reakcji ze strony nagrywających.

    Dziwi mnie też cisza jaka zapadła w pokoju. Brak odruchu wezwania karetki (albo ustalenia kto ją wezwie).

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Demetriusz sty 9 2012 - 13:43 Odpowiedz

    Czekałem właśnie aż ktoś w sieci publicznie skomentuje zachowanie dziennikarzy. Dzięki kominek!

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    maonna sty 9 2012 - 13:46 Odpowiedz

    I właśnie z powodu takiego zachowania niektórych ludzi cieszę się, że kończę niedługo staż w pewnych mediach. Nie pasuję do tego ‚hienowskiego’ środowiska, w którym najważniejsza jest sensacja i dramatyczny temat na czołówkę.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Daria sty 9 2012 - 13:47 Odpowiedz

    Jak obejrzałam to aż przeszły ciary, a co dopiero być na miejscu… I lecieć po kamerę.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Majkel sty 9 2012 - 13:49 Odpowiedz

    poproszę o namiary tego kamerzysty w czerwonej bluzie.
    poświęcę te dwa dni, poszukam go i napluje mu w pysk.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      Wstyd sty 9 2012 - 16:16 Odpowiedz

      Taki z Ciebie ‚bohater’? Lepiej znajdź sobie dobrego psychiatrę.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
    • Avatar

      kongozaur sty 9 2012 - 17:18 Odpowiedz

      Poziom ludzi „gdybym cię spotkał, to miałbyś kosę w płuco”. Nie tobie wymierzać sprawiedliwość.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
  • Avatar

    agata sty 9 2012 - 13:51 Odpowiedz

    Za nieudzielenie pierwszej pomocy grozi karą pozbawienia wolności do lat trzech o ile mi google dobrze podpowiada. Mogliby chociaż tym szmatom sprawy pozakładać i po sądach ich pociągać.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Luke sty 9 2012 - 13:55 Odpowiedz

    Najciekawszy jest guzik pokazujący się po filmiku:

    FAJNE z kciukiem.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    gigi sty 9 2012 - 13:58 Odpowiedz

    oni zachowują się tak, jak by chwytanie za kamerę było odruchem bezwarunkowym zakodowanym w ich umysłach… Kim trzeba być, żeby w ten sposób reagować na tragedię? Na wykładach tego ich uczą? Znieczulica…

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      Justyna Treścińska sty 9 2012 - 14:53 Odpowiedz

      Nie uczą. Uczą całkiem czegoś innego. Niestety student idący na praktyki ma dopiero do czynienia z tym, jak praca dziennikarza wygląda naprawdę. I KAŻDEGO na początku to brzydzi, a potem wie, że jeśli nie zrobi tego, czego wymaga od niego szef, to wyleci. Bo dziennikarzyn jest pełno. Nie ten to następny.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
  • Avatar

    nomatterwho sty 9 2012 - 14:00 Odpowiedz

    Fajny koleżka w jasnej marynarce – wchodzi do pokoju z telefonem w ręce, zagląda za biurko i wyglądając na niewzruszonego wychodzi z telefonem w ręce. Swoją drogą naprawdę jakoś nie widać po nich wszystkich żadnych emocji.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      Karo sty 9 2012 - 15:13 Odpowiedz

      No może on właśnie wyszedł dzwonić po pogotowie? A inni już tego nie robili bo wystarczy, że jedna osoba dzwoni prawda? Ktoś tam na podłodze się nim zajął, to dlaczego reszta miała nie kręcić? Skoro nie mogli pomóc w żaden sposób. Robili to co umieją, film może być ważnym dowodem. Szybko chwycili za kamery bo szybko ocenili sytuację, że na nic innego się nie przydadzą.
      Nie mówię, że tak było na pewno, jest to JEDNA z możliwych interpretacji, ale oczywiście łatwiej od razu osądzić i zwyzywać od najgorszych. Skąd wiecie jak wy byście się zachowali w takiej sytuacji?

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
      • Avatar

        PnK sty 9 2012 - 18:25 Odpowiedz

        Taa, jasne. Uważasz, że jeden z drugim pomyślał sobie: „Przecież tam już mu pomagają, co tak będę stał, pokręcę sobie”? A może prędzej: „Ale numer! Strzelił sobie w głowę! Muszę to mieć na taśmie!”?

        Przecież tym jełopom nawet nie przeszło przez myśl, że to nie jest dobry moment na odpalanie kamery, bo to po prostu nie na miejscu. Tu już nie chodzi o to, jak już niektórzy wspominali, żeby rzucać się na pomoc poszkodowanemu, ale o zasady. A tych, jak widać na załączonych obrazkach, już te hieny chyba nie mają.

          (cytuj)

        GD Star Rating
        loading...
  • Avatar

    tastas sty 9 2012 - 14:04 Odpowiedz

    inna sprawa, że trzeba być również zdolnym, aby strzelić sobie w głowę i nic nie zrobić. niemniej jednak myślę, że poświęcił się on, aby zwrócić uwagę na coś bardzo ważnego, bardzo mocno ukrywanego.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Albert sty 9 2012 - 14:05 Odpowiedz

    Jest zasadnicza różnica między dziennikarzem zostawiającym włączoną kamerę a podsłuchem prokuratorskim. Dziennikarz jest oczami i uszami społeczeństwa .. jest po to by w miejscach publicznych obserwować co się dzieje, filtrować i przekazywać ważne informacje. Oczywiście idea ta skundliła się do szukania sensacji. Ale niemniej taka ona jest.

    Co do studiów dziennikarskich. To tego typu dylematy są poruszane. Przynajmniej u mnie były. Z naciskiem na to iż rolą dziennikarza jest przekazywać informacje. Nie jest on ani ratownikiem ani żołnierzem ani strażakiem ani policjantem ani opiekunką do dziecka. Jest dziennikarzem. Co nie zwalnia go jednak z ludzkiej reakcji.
    Ta zasada sprawdza się na wojnach i podczas klęsk żywiołowych.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    daro sty 9 2012 - 14:07 Odpowiedz

    Czego oczekiwać od społeczeństwa że ma znieczulice, wystarczy popatrzeć na to.. ludzie kreujący naszą rzeczywistość

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    ptr sty 9 2012 - 14:09 Odpowiedz

    „- Natychmiast wszyscy wyciągnęli telefony, dzwoniliśmy na pogotowie. Chcieliśmy udzielić pierwszej pomocy, ale nas wyproszono – relacjonowała z miejsca zdarzenia dziennikarka TVN Agnieszka Bylica.”
    Co za kłamliwa dziwka.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Albert sty 9 2012 - 14:09 Odpowiedz

    inna sprawa, że trzeba być również zdolnym, aby strzelić sobie w głowę i nic nie zrobić. niemniej jednak myślę, że poświęcił się on, aby zwrócić uwagę na coś bardzo ważnego, bardzo mocno ukrywanego.

    nieudane samobójstwa przy postrzale w głowę wcale nie są takie rzadkie
    okazuje się iż głowa przy postrzale z bliska jest dosyć trudnym celem
    jeśli lufa jest mocno przyciśnięta do głowy to pocisk nie zdąży nabrać siły impetu z bezwładności w locie .. i z dużo mniejszą siłą uderza .. łamie kość i rykoszetuje w dół .. albo w górę (zdarzały się przypadki gdy pocisk po wewnętrznej stronie czaszki prześlizgnął się miedzy kością a mózgiem

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Kata Pata sty 9 2012 - 14:19 Odpowiedz

    jak dla mnie dziennikarska zbiorowa hiena roku

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    seamoon sty 9 2012 - 14:19 Odpowiedz

    Ja bym zrobil to samo na ich miejscu..sami jestescie scierwami tak piszac..tylko jak dzieje sie cos trahgicznego na swiecie to lecicie ogladac te tragedie..Tv dostarcza masom to co one chca ogladac.. 10 sekund dla tego prokuratora nic nie znaczy bo co ma niby zrobic ten kamerzysta wyjac kulę? Za to za material go pochwala w redakcji .. bo taka jest jego rola.Gdyby nie ci bezduszni reportezy to polowa zlych rzeczy na tym swiecie nie ujrzałaby swiatla dziennego.Pan prokurator ma duzo na sumieniu więc sobie strzelil..a wy go bronicie i uzalacie sie nad nim..

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      aśka sty 9 2012 - 14:30 Odpowiedz

      cieszę się że choć kilka osób ma zdrowy pogląd na tą i wiele innych sytuacji :)dzieki mądrze powiedziane :)

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
    • Avatar

      Wiktor sty 9 2012 - 14:59 Odpowiedz

      Również przychylam się do Twojego zdania. Tutaj nie było już czego ratować, a mogę się założyć, że stopień przeszkolenia tych osób w zakresie udzielania pierwszej pomocy nie obejmował kulki w głowie.

      Ale skoro dziennikarze to szmaty (bo w większości przypadków taka jest prawda, nie oszukujmy się), to jak nazwać ludzi, którzy masowo(!) oglądają takie sceny. To widzowie tworzą popyt na takiego typu materiały.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
      • Avatar

        Pola sty 9 2012 - 15:14 Odpowiedz

        Co za bzdura! Czy to, że nie uczono mnie jak opatrywać rany z kulą w głowie jest jednoznaczne z tym, że mam olać pomaganie rannemu? Dawno nie czytałam takich farmazonów. Pierwsze co robisz to lecisz ze szmatą i tamujesz krwotok, a osoba z boku dzwoni po karetkę. Tyle filozofii.

          (cytuj)

        GD Star Rating
        loading...
        • Avatar

          Wiktor sty 9 2012 - 15:48 Odpowiedz

          No to ja wiem, ale uwierz mi, że przeszedłem już przez kilka kursów pierwszej pomocy i rzadko kiedy ktoś wspominał o tym jak sobie poradzić w takim przypadku. Dużo ważniejsze jest wezwanie karetki, co mam nadzieję, że poczynił bezzwłocznie pan, który wywijał komórką w ręce przez całe nagranie.

          Pomóc trzeba umieć. Moim zdaniem osoby, które nawet „gdzieś czegoś kiedyś” nie usłyszały, nie powinny w razie możliwości w ogóle się tykać takich osób. A co jeżeli ten prokurator np. upadł raną w stronę ziemi? To nie resuscytacja, gdzie co najwyżej komuś coś połamiemy.

          Przy okazji poszperałem w Internecie o pierwszej pomocy w przypadku postrzału głowy. Zaskakująco mało materiału znalazłem na ten temat:

          „Postępowanie w przypadku ran postrzałowych zależy od lokalizacji postrzału. W przypadku postrzałów głowy w zasadzie nie ma żadnego postępowania, ponieważ w przeważającej większości przypadków są one śmiertelne (choć nie zawsze; widziałem dwóch rannych, którzy przeżyli). Problem pojawia się w przypadku postrzałów twarzoczaszki – tu bezpośrednia śmiertelność jest dużo niższa i wynika głównie z zalania krwią dróg oddechowych, także w takim przypadku priorytetem jest utrzymanie ich drożności. Można to zrobić stosując rurki ustno gardłowe lub kierując odpływ krwi na zewnątrz. Jeśli jest możliwość, należy tamować krwawienie przez bezpośredni ucisk na ranę (pod warunkiem, że nie utrudnia się oddychania).”

          [ź] http://www.zdrowemiasto.pl/i/7/ortopedia/ortopeda-postepowanie-w-ranach-postarzalowych,2283.html

          Tylko, kto o tym wie? Nagrywający mieli albo do wyboru spróbować coś zrobić (i przy odrobinie ‚szczęścia’ spieprzyć) albo nagrać szokujący materiał i dostać pochwałę od przełożonego.

            (cytuj)

          GD Star Rating
          loading...
          • Avatar

            kongozaur sty 9 2012 - 17:24

            Kurczę, nie widziałem że tylu idiotów czyta .tv!

            Strach przy was umierać albo oglądać telewizję. Nie pomożecie mi i nazwiecie szmatą, że raczyłem obejrzeć drastyczną scenę. Zrozumcie, ci dziennikarze nie zachowali się przyzwoicie. Mam cichą nadzieję, że dostaną jakiś proces. Nie żebym chciał ich skazania. Po prostu społeczeństwo liznęłoby trochę prawa, gdyby dowiedziało się że argument „nie umim” nie usprawiedliwia nieudzielenia pomocy poszkodowanemu.

              (cytuj)

            GD Star Rating
            loading...
          • Avatar

            Wiktor sty 9 2012 - 19:46

            Dziwne wnioski wyciągasz. Nikt tutaj nie pochwala takiej postawy. Wprost przeciwnie. Ja staram się przestawić sytuację z perspektywy innej niż ekran komputera.

            Większość z tych osób pewnie ostatni kurs p. pomocy miała podczas robienia kursu na prawo jazdy, a tam się nie uczy co zrobić w razie postrzału w głowę. Łatwo powiedzieć „zrób cokolwiek”.

            Jestem ciekawy jakby większość osób tutaj tak krzyczących zareagowała w sytuacji gdy wchodzi do pokoju i widzi wielkiego faceta na ziemi z dziurą w głowie, wylewającą się krwią i pistoletem. Z tego co opowiadają ratownicy, to większość z Was pewnie by stała jak wryta i się gapiła.

              (cytuj)

            GD Star Rating
            loading...
    • Avatar

      Daniel Skoniecki sty 9 2012 - 15:31 Odpowiedz

      Takiej głupoty to ja dawno nie czytałem. Czasami te wasze marne 10 sekund może uratować komuś życie.

      Ale skoro dziennikarze to szmaty (bo w większości przypadków taka jest prawda, nie oszukujmy się), to jak nazwać ludzi, którzy masowo(!) oglądają takie sceny. To widzowie tworzą popyt na takiego typu materiały.

      Oglądają, bo takie materiały powstają, logicznym jest, że jakby zamiast po kamerę ktoś chwycił za coś użytecznego to nie było by materiału. I to się nie tyczy tylko tej sprawy, bo to się notoryczne robi. I najgorsze jest to, że przez takich dziennikarzy ludzie mają zakodowane już, że jak coś się złego komuś dzieje ( ktoś zostaje ranny, czy płonie żywcem ( ! ) ) to zamiast go ratować, czy chociaż starać się coś zrobić plebs sięga po telefon i nagrywa.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
  • Avatar

    Albert sty 9 2012 - 14:19 Odpowiedz

    „W przypadku, który widzicie powyżej, jest to czyste skurwysyństwo i prokurator inwigilujący media niczym nie różni się od mediów inwigilujących prokuratora. ”

    Kominek opowiadasz bzdury!

    Prokurator jest urzędnikiem państwowym. Którego działalność w godzinach pracy jest całkowicie jawna (poza zakresem prawnie oznakowanym jako tajny lub tajemnica śledztwa – ale w takim przypadku dziennikarz nie ma zakazu nagrywania tylko zakaz publikacji)!
    To nie jest żadna inwigilacja.
    Poza tym jeśli prokurator wyprasza dziennikarzy i nie karze im zabrać sprzętu. To dziennikarz bardzo roztropnie zostawił włączoną kamerę.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      aśka sty 9 2012 - 14:27 Odpowiedz

      albert bardzo mądrze powiedziane.popieram.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
    • Avatar

      kongozaur sty 9 2012 - 17:28 Odpowiedz

      Co z tego, że jest urzędnikiem państwowym? Ludziom się w dupach poprzewracało od nienawiści do państwa. Państwo nie może podsłuchiwać od tak bo to złe a jak zrobi to ktoś prywatnie to go wybiela? Podsłuch jest słuszny tylko w określonych przypadkach i wtedy państwo ma go stosować. A obywatel to może srać na moralność i robić to kiedy chce? W imię czego? Sensacji?

      To tok rozumowania : ukraść torebkę jest cacy ale nałożyć na torebkę podatek VAT to kradzież.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
    • Avatar

      kuzu sty 9 2012 - 18:02 Odpowiedz

      Kominek opowiadasz bzdury!
      Prokurator jest urzędnikiem państwowym. Którego działalność w godzinach pracy jest całkowicie jawna

      aha, czyli jak pójdzie srać do kibla to też można go nagrywać ? W końcu jest w pracy, prawda ? A poseł, senator ? Jeśli jest osobą publiczną, to bilingi, sms-y, rozmowy też powinny być jawne, bez zachowania minimum prywatności ?

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
    • Avatar

      Marcin Michno sty 9 2012 - 19:26 Odpowiedz

      Ochrona prywatności nie dotyczy działań mających ścisły związek z pełnieniem funkcji publicznej.W pozostałych przypadkach urzędnik niezależnie od funkcji posiada prawa przysługujące każdemu obywatelowi.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
  • Avatar

    gaax sty 9 2012 - 14:22 Odpowiedz

    Przybył mówi do dziennikarzy wychodzących z pokoju, żeby zostawili rzeczy „spokojnie”, więc mówienie że to inwigilacja z ich strony to jest gruba przesada. Bardziej się można przyjebać do tego kretyna, który pierwsze co robi to łapie za kamerę.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    PioTreK sty 9 2012 - 14:23 Odpowiedz

    To, że zostawił kamere włączoną – ok. Że złapał najpierw za kamere a nie za tel by zadzwonić na pogotowie – zastanawiam się czy nie podlega to karze o nieudzieleniu pomocy… ETYKA zawodu oczywiście w DUPIE! ;] pomijając to, że bałbym się zasłabnąć przy takim człowieku.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    aśka sty 9 2012 - 14:23 Odpowiedz

    Xezbeth gdyby nie tacy dziennikarze tego tez byś nie wiedziala http://www.youtube.com/watch?v=-uHssqttzy. TO TRAGEDIA W BIESLANIE! tam też była akcja ratunkowa wiele łez i ,żalu i niby nie powinno sie tego nagrywać ale dzieki temu wiem jaka tam wydarzyła sie tragedia.takich przykładów mogła bym podać ci tysiące ale po co w końcu jestes taka inteligentna.ktoś musi nagrywać żeby pokazać nam prawde a to czy ma uczucia czy nie to jego sparawa taki wybrał zawód.a plk.sam wybrał taką drogę by zabic sie na wizji widać miało powody by zostało to nagrane to jet zastanawiające a nie to że ktos to nagrał.pomyśl lepiej co mogło doprowadzić go do tego że postanowił zabić się przy mediach a nie w samotności?

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    orzech-wloski sty 9 2012 - 14:26 Odpowiedz

    Już samo upublicznienie tego filmu przez właścicieli materiału, chociaż niby nic na nim nie widać, jest niewłaściwe.
    Straszne.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Arek sty 9 2012 - 14:26 Odpowiedz

    Tak źle i tak niedobrze. Niestety.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Eda sty 9 2012 - 14:26 Odpowiedz

    Nie wiem ilu z was wie, jak udzielić pierwszej pomocy. Dla tych, co nie wiedzą- robi się to tak:

    http://www.joemonster.org/filmy/40947/Vinnie_Jones_uczy_pierwszej_pomocy

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Tomasz Harabasz sty 9 2012 - 14:27 Odpowiedz

    A mnie przeraża to, że na końcu swojej wypowiedzi jeszcze się uśmiechnął, i poprosił o 5 minut na odetchnięcie – po czym strzelił sobie w łeb. Straszne…

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Justi sty 9 2012 - 14:32 Odpowiedz

    jak to było?? był tekst.. zobacz kochanie jak pięknie umieram? czy troszku inacxzej

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    McEvnon sty 9 2012 - 14:37 Odpowiedz

    Szczerze najbardziej przeraża mnie jedna rzecz. Spokój wchodzących do pokoju dziennikarzy i ta względna cisza. Żadnych większy emocji. A przecież człowiek w pokoju zaraz obok chciał sobie właśnie palnąć w łeb brrr…

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      Karo sty 9 2012 - 15:17 Odpowiedz

      Nie pomyślałeś, że oni mogli być po prostu w szoku? Ja na przykład często krzyczę i generalnie głośno się zachowuję z byle powodu, ale jakbym zobaczyła trupa/prawie trupa to raczej by mnie zamurowało, więc nie widzę nic dziwnego w ich zachowaniu. Wrzaski, płacz czy nie wiem co ty byś chciał tam widzieć wprowadziłyby tylko niepotrzebną panikę i chaos.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
  • Avatar

    magda sty 9 2012 - 14:59 Odpowiedz

    Dokładnie o tym samym pomyślałam kiedy zobaczyłam to nagranie kilka godzin temu.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    dżej sty 9 2012 - 15:01 Odpowiedz

    Zwierzęta potrafiły by się lepiej zachować. W jakim my świecie żyjemy?

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Łukasz Więcek - myDIY.pl sty 9 2012 - 15:01 Odpowiedz

    Po prostu brak słów na zachowanie tego ścierwa na końcu filmiku. I chyba nawet „ścierwo” jest zbyt delikatnym określeniem…

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    agt sty 9 2012 - 15:05 Odpowiedz

    Ściągajcie to nagranie, zanim je zlikwidują z sieci!

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      inszy sty 9 2012 - 22:36 Odpowiedz

      A to niby ściąganie nagrania „zanim je zlikwidują z sieci” jest lepsze od samego nagrywania takiego zdarzenia? Dla mnie nie ma żadnej różnicy…

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
  • Avatar

    czorny sty 9 2012 - 15:07 Odpowiedz

    Pierdolicie farmazony za przeproszeniem. Ktoś tu napisał, że nie było odruchu dzwonienia po karetkę – jeden z komentujących wrzucił filmik, na którym wyraźnie widać, że ktoś dzwoni (z pewnością nie do żony zapytać co na obiad), 2-3 osoby się pochylały nad gościem. Co miały zrobić? Palcem kulę wyciągnąć? To, że zostawili włączony sprzęt to coś dziwnego? Normalny odruch w pracy kamerzysty/fotoreportera/etc. – mieć sprzęt zawsze na chodzie, żeby niczego nie przeoczyć – za to im płacą, nieprawdaż? To, że nie było pisków, krzyków, lamentów, tylko spokój i opanowanie (pewnie wywołane bardziej szokiem), to też wg Was coś dziwnego? Poza tym – przyznajcie się uczciwie – ile z Was – hien nie mniejszych niż ci na materiale – oglądało powyższy filmik z nadzieją, że będzie pokazana jakaś mrożąca krew w żyłach akcja, np. scena samego postrzału? Trochę więcej samodzielnego myślenia zalecam wielu tutaj komentującym, bo rozsądnych komentarzy jest tu naprawdę niewiele, większość bezmyślnie przyklaskuje autorowi bloga.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    rrr sty 9 2012 - 15:08 Odpowiedz

    brakuje również ostatniej sekundy nagranie (wyciszenie) w której zebrani w sali mówia do „kamerzystów” aby nie filmować w tej sytuacji. Dziennikarz który kuca przy prokuratorze również wypowiada tę kwestię w ostatniej sekundzie.

    tak, właśnie, niektórzy zachowali się tak jak należy

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    ppp sty 9 2012 - 15:09 Odpowiedz

    warto zanim coś się napisze i wyda sądy posłuchać np. wypowiedzi redaktor Danuty Woźnickiej z Radia Zet
    1 usłyszeli hasał, myśleli, że jedna z kamer upadła – dlatego pierwsi kamerzyści weszli
    2 generał leżał za biurkiem i w pierwszej chwili nie było go widać
    3 jak zobaczyli co się stało to jeden z dziennikarzy już podtrzymywał głowę generała (to z wypowiedzi PAP)
    Zaatakowaliście dziennikarzy nie mając pełnego poglądu na sytuację

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Bajki sty 9 2012 - 15:24 Odpowiedz

    Pamiętacie artykuł o handlarzach samochodami? Że inaczej myślą, że wciskają wszystko, że potrafią kłamać prosto w oczy?
    Reporterzy to też inny gatunek. Kamera to przyjaciel, kamera to narzędzie pracy. To ich praca, by coś takiego uchwycić, by coś takiego nagrać.
    Wiadomo, postąpili źle i karygodnie – ale – czy nie mieli by potem problemów gdyby tego nie zrobili?
    Poza tym uważam, że to był ich odruch bezwarunkowy – myślę, że w tym momencie gdy emocje opadły myślą inaczej o tym wszystkim i kto wie, może postąpiliby inaczej.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    shardac sty 9 2012 - 15:33 Odpowiedz

    Słuchajcie, mam kilka spostrzeżeń.
    1. To odwieczny problem. Wszyscy chcą to zobaczyć, ale też wszyscy krytykują tych, którzy chcą to pokazać. Jestem fotoreporterem i co chwilę spotykam się z oskarżeniami o tego typu praktyki.
    2. Niech nikt nie sądzi, kto nie był w podobnie ekstremalnej sytuacji. Zachowanie polegajace na nieokazywaniu emocji w takich chwilach jest typowe. Jeśli nie jesteście nawykli do nietypowych zdarzeń, świadomość musi chwilę synchronizować się z tym, co widać.
    Parę razy w życiu łatałem ludzi w różnych okolicznościach i w związku z tym mam kilka wspomnień. Raz na widok skrajnie pociętej twarzy, chłopaczek przystanął, zaczął się przyglądać i zapalił w międzyczasie fajkę. Dopiero po kilkudziesięciu sekundach dotarło do niego, że trzeba pomóc przy opatrywaniu.
    3. latego jestem zdania, że nie wolno jednoznacznie oceniać kogokolwiek w takich sytuacjach, dopóty samemu w podobnie ekstremalnej chwili się nie znajdzie. Dobrze wiem, że adrenalina nawet w małych dawkach zaburza świadomość i spojrzenie na rzeczywistość i np. wybija się szyby otwartych samochodów, chcąc zgasić drobny pożar albo rozcina się ubrania ofiar pobić z udziałem noży własnymi zębami. Do tego potrzeba praktyki i sporo zimnej krwi.

    Skoro ludzie nawykli do prezentowania najokrutniejszych zdarzeń sami rzucili się do wykonywania swoich obowiązków, to nie można ich za to tak jednoznacznie potępiać. W tej krótkiej chwili ich umysł stwierdził, że najwłaściwsze jest sięgnięcie po kamerę czy aparat. Inni zaczęli go jednocześnie ratować czy symulować udzielanie pomocy.

    Dotarła do mnie informacja, że po którejś z próśb innych obecnych o wyłączenie kamer, operatorzy zrozumieli co robią i to też uczynili.

    Więc ponawiam: nie podawajcie sądom, jeśli sami podobnego zdarzenia nie przeżyliście.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    moon sty 9 2012 - 15:34 Odpowiedz

    to jest nie do opisania. ludzie zachowują się jak zwierzęta, nie miesci mi się to w głowie. swoją drogą jakiej skali problemy musiał posiadac ten człowiek aby dopuścic się takiego czynu. a może właśnie o to mu chodziło, aby o jego śmierci usłyszano, może to jakaś przestroga. tak czy inaczej życie ludzkie jest najwyzszą waroscią, a brak pomocy i łapanie najpierw za kamere, potem za apteczke jest skurwysyństwem najwyższej miary. stfu, przebrzydłe hieny..

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    maroon sty 9 2012 - 15:41 Odpowiedz

    a) Jest osoba sięgająca po telefon
    b) Są osoby które podchodzą do ofiary aby jej udzielić pomocy
    c) Dziennikarze mają taki odruch, czasami dzięki niemu dowiadujemy się rzeczy, których nigdy byśmy się nie dowiedzieli, gdyby oni tak nie reagowali
    d) Zostawienie włączonej kamery na „podsłuchu” to skur****ństwo

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Katarzyna Stachurska-Rexha sty 9 2012 - 15:44 Odpowiedz

    Aż mnie zatkało.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    kamerzysta sty 9 2012 - 15:47 Odpowiedz

    osoby które miały kiedykolwiek do czynienia z profesjonalnym sprzętem video wiedzą, że na 5 minut nie wyłącza się sprzętu
    - ustawienie balansu bieli trwa
    - sam rozruch kamery to nie 10 sekund jak w handycamach
    - sprzęt się zużywa szybciej m.in. szkło w obiektywie co ileś włączeń/wyłączeń jest czyszczone automatycznie.
    Pan prokurator występował na niejednej konferencji i doskonale wiedział o tym.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    WJK sty 9 2012 - 15:50 Odpowiedz

    Uwielbiam takie komentarze jak pana Kominka. Jakież życie jest wtedy proste. Naprawdę sobie nie masz nic do zarzucenia? Naprawdę jesteś taki święty? I naprawdę nie czujesz się przez to co piszesz na swoim blogu większym skurwysynem i szmatą niż ci ludzie, którzy są zaprogramowani na pokazywanie? Tak, ja pewnie bym się pochylił nad gościem, ale ilu ich może jednocześnie sprawdzać tętno, ilu naraz może tamować krew?
    Jest coś takiego jak automatyzm działań – u Was tak automatycznie działa bezrefleksyjne nazywanie kogoś szmatą, kretynem tudzież gorzej jeszcze. Automatyzm kamerzysty – który przypominam nie był tam sam – polega na chwytaniu kamery i kręceniu.
    Większość z oburzonych, oraz właściciel bloga oczywiście nie mają wątpliwości jak zachowali by się w tej sytuacji. Zawsze bylibyście bohaterscy i niezłomni.
    A dajecie się po prostu wkręcać panu Kominkowi na kolejny jego chwyt z użyciem kilku niewybrednych inwektyw i słuszne oburzenie byle tylko nabić sobie trochę oglądalności. Bo przecież nie po to, żeby zmienić świat. A już na pewno nie po to, żeby zmienić go na lepszy. Dla niego ma to ten sam ciężar co grudki w pieprzonym budyniu.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      kongozaur sty 9 2012 - 17:30 Odpowiedz

      A ja uwielbiam komentarze ludzi, którzy prawo do krytyki rezerwują dla doskonałych. Mogę być zbrodniarzem wojennym, ale jeśli powiem że gwałty są złe to wyjedziesz mi z „spójrz na siebie?”

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
  • Avatar

    klancyk sty 9 2012 - 15:50 Odpowiedz

    Większość oburzonych (jakieś 85%) zachowałaby się podobnie, jak ‚te dziennikarskie gnidy’. Nie dlatego, że są źli – dlatego, że są sterowani jednakowymi zjawiskami społecznymi.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    moon sty 9 2012 - 15:50 Odpowiedz

    on żyje, całe szczęscie..

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Tomek sty 9 2012 - 15:52 Odpowiedz

    Panie kominek, zajmij się Pan tematami na których się Pan znasz, a nie ocenianiem ludzi w sytuacjach kryzysowych.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      Martek sty 9 2012 - 16:33 Odpowiedz

      A twoim zdaniem w sytuacji kryzysowej należy brać kamerę w dłoń i filmować zamiast udzielić drugiemu pomocy ??? Dziennikarz – zawód z misją – ok ! ale my jako rzeczywisty zleceniodawca mediów zawsze będziemy wymagać od takiej osoby sumienności i szacunku do zaistniałej sytuacji…głupio to nawet komentować – coś co jest tak oczywiste…

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
      • Avatar

        shardac sty 9 2012 - 19:35 Odpowiedz

        Ale trupy chciałbyś sobie jednak pooglądać, nie? I widząc pożar, w którym giną ludzie też jakoś nie masz wyrzutów sumienia, że ktoś to nagrał, c’nie?

          (cytuj)

        GD Star Rating
        loading...
        • Avatar

          Martek sty 9 2012 - 20:56 Odpowiedz

          shardac przyjmij się w takim razie do kostnicy … rozczaruje Cię – ja mam inne marzenia…

            (cytuj)

          GD Star Rating
          loading...
  • Avatar

    qhr666 sty 9 2012 - 16:02 Odpowiedz

    jestem zaskoczony waszym zaskoczeniem.przecież nie od dziś wiadomo,że to nie są ludzie a hieny,które nie zmarnują takiej okazji,bo nie wiadomo kiedy, i czy w ogóle, będzie następna wyżerka

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    kattsta sty 9 2012 - 16:29 Odpowiedz

    Najbardziej wymowne chyba jest przeładowanie..

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    stewie sty 9 2012 - 16:32 Odpowiedz

    jestem zaskoczony waszym zaskoczeniem.przecież nie od dziś wiadomo,że to nie są ludzie a hieny,które nie zmarnują takiej okazji,bo nie wiadomo kiedy, i czy w ogóle, będzie następna wyżerka

    Nieważne ile argumentów się przytoczy, to ciągle znajdą się tacy prości ludzie, jak Ty, którzy będą szli w zaparte

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      qhr666 sty 10 2012 - 14:21 Odpowiedz

      nazywaj mnie prostym,twoja sprawa.wiedz jednak,że pośród wielu moich negatywnych cech,całego chamstwa i kurestwa i ,często zbędnej,złośliwości ,znalazło się miejsce na empatię

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
  • Avatar

    C. sty 9 2012 - 16:56 Odpowiedz

    I film został zablokowany…

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    kuzu sty 9 2012 - 17:03 Odpowiedz

    Śmierć się lepiej sprzedaje. A dobrym tego początkiem była śmierć reportera wojennego Milewicza.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    PolaZas sty 9 2012 - 17:12 Odpowiedz

    Cóż, już w 2010 roku na operatora kamery CNN spadły takie gromy za o nagranie: http://edition.cnn.com/2010/WORLD/americas/01/21/haiti.police.shooting/index.html

    Moim zdaniem dużo gorsze i bardziej przejmujące.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    albert sty 9 2012 - 17:20 Odpowiedz

    Zastanawiam się, czy bardziej winni są dziennikarze, czy też odbiorcy oczekujący coraz mocniejszego przekazu…?

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Karol Chęciński sty 9 2012 - 17:26 Odpowiedz

    W ogóle nie dziwi mnie, że dziennikarze pobiegli po kamerę. Taka ich mentalność. A do udzielania pomocy po postrzeleniu chyba nawet sam bym się nie kwalifikował.
    To co mnie dziwi to fakt, że wydawcy puścili ten film do newsów. Każdy z nich jest według mnie okropną chujozą.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Bamboleo sty 9 2012 - 17:52 Odpowiedz

    Mnie to już nawet nie dziwi, już tyle było takich spraw, że się chyba przyzwyczaiłem… Co nie zmienia faktu, że nie powinno tak być.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Joa sty 9 2012 - 18:04 Odpowiedz

    Cieszę się, że udało mi się zobaczyć cały filmik, zanim zniknął z sieci.
    Oglądając dyskusję na facebooku:
    http://www.facebook.com/pages/Wstajesz-i-wiesz-w-TVN24/218219766896?ref=ts
    można zauważyć, że osoba wypowiadająca się w imieniu TVN24 na zarzut, że dziennikarz w czerwonej bluzie rzucił się od razu po kamerę, a nie do udzielania pierwszej pomocy, odpowiada, że są to bardzo poważne zarzuty i gdzie są niby ich dowody… A raczej dowód, który już zniknął z sieci, żeby czasem dziennikarze, którzy tak starają się nam pokazać wszystko co chcemy i również to czego wcale widzieć nie chcemy, którzy chcą mieć wszędzie dostęp, nie zostali czasem pokazani w niekorzystnym świetle, bo może to tylko zaszkodzić ich wolności.
    Mogę się zgodzić z tym, że nie powinno się oceniać wszystkich na podstawie jednostki, ale ten jeden, a nawet dwóch, (bo jeszcze ten drugi w granatowej bluzie) powinno zostać przykładnie ukaranych.
    Dziwi mnie to, że sami dziennikarze nie przyłożą do tego ręki, żeby pokazać, że nie wszyscy są tacy i też potępiają takie zachowania. Jak na razie nie widzę reakcji, ale ponieważ nie chcę generalizować dajmy im czas na pokazanie, czy rzeczywiście wszyscy są tacy źli.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Eda sty 9 2012 - 18:14 Odpowiedz

    Tak naprawdę większość ludzi spanikowałaby i nie wiedziała co robić. Ludzie na stres reagują różnie. Przypomniał mi się reportaż, chyba w Uwadze to było, gdzie kursantka prawa jazdy i instruktor są świadkami poważnego wypadku drogowego. Instruktor mimo przeszkolenia nie udzielił pierwszej pomocy, nie wybiegł nawet z auta. Kursantka krzyczała: „Co robimy? Co teraz?”, a instruktor odpowiadał: „Nic, siedź. Oni już dzwonią”. Miał na myśli ludzi na ulicy, świadków, którzy też nie zadzwonili po pomoc. Nie jestem pewna czy ofiary wypadku przeżyły.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Muzin sty 9 2012 - 18:35 Odpowiedz

    tutaj macie nieocenzurowaną wersje, chociaż i tak pewnie zaraz usuną

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Kinga sty 9 2012 - 18:41 Odpowiedz

    Powiem wam coś. Szczerze. Gdy po raz pierwszy zobaczyłam jak ktoś leci na twarz i wali głową o posadzkę . Przeszłam obok.
    Dziewczyna była chorą umysłowo- ja byłam w gimnazjum, w szpitalu rehabilitacyjnym.
    Wracałam z zajęć. Widziałam jak dziewczyna się potyka (umysł był spokojny; zaraz wyciągnie ręce i się przewróci-pomyślałam). To były sekundy… HUK
    -nie było żadnych wyciągniętych rąk. Ona zemdlała na moich oczach a ja poszłam dalej[!]
    Gdyby nie nauczyciel który krzyknął na mnie,żebym pobiegła po pielęgniarki- nie wyrwała bym się z transu. Widziałam klatka po klatce. Cały film przed oczami i widzę go dzisiaj. Czułam się dziwnie, zupełnie tak jakby ktoś przejął moje ciało…
    Stan zdrowia dziewczyny wrócił do normy a ja nadal pamiętam ten obojętny chłód jaki mi towarzyszył kiedy przeszłam obok.

    Później 3 razy wzywałam pogotowie.
    Raz młodego faceta potrącili na Górnej Wildzie- tydzień wcześniej po drugiej stronie ulicy na Wierzbięcicach 50-paroletni facet -wyglądało to tak jakby zasłabnął, starsza kobieta zemdlała na 28 Czerwca….

    … na szczęście nie musiałam nikogo reanimować. Pomogłam, ale czy dużo? Przez cały czas zastanawiałam się czy facet nie umrze na moich oczach i to chyba było najgorsze uczucie jakiego kiedykolwiek doznałam .

    Człowiek się uodparnia na pewne rzeczy . Fakt, ale nie na wszystko i nigdy tak naprawdę nie wiesz jak zareagujesz za pierwszym i kolejnym razem. Ciśnie mi się żeby iść za ‚tłumem’ i potępić działanie jednego z dziennikarzy, ale akurat ja czuję,że nie mam prawa tego oceniać.
    Wiem jak sama postąpiłam w podobnej sytuacji. Może nie byłam wtedy pełnoletnia, ale to nie istotne, liczy się fakt, brak doświadczenia i znieczulica.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Miodzik sty 9 2012 - 18:45 Odpowiedz

    Umieszczone na vimeo :-)

    http://vimeo.com/34793052

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    kamerzysta sty 9 2012 - 18:52 Odpowiedz

    jedziecie po TVN że nie wyłaczyli kamery, a nie dziwicie się że TVP nie wyłączyło? Przeczytajcie mój koment 15:47 dlaczego m.in. się nie wyłącza kamery.
    A na filmie z TVP widać że zajęli się nim.
    i po kolei:
    - wyproszenie z sali
    - strzał
    - wchodzą kamerzyści sprawdzając czy sprzęt OK – nie patrzą na okno (po prawej stronie) tylko na kamery z tyłu
    - wchodzą kolejni dziennikarze
    - ktoś udziela już pomocy – może zapytajmy się czemu w karetce nie ma 20 osób? tylko 2-3?
    Ludzie MYŚLENIE WŁĄCZCIE!! Kamerzyści zrobili to co zawsze się robi – bierz kamerę bo za to odpowiadasz. Przy okazji kamerka TVNu kosztuje około 25 tysięcy złotych!! Niech ci się taka przewróci

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    info sty 9 2012 - 18:57 Odpowiedz

    a ta informacja mi się bardzo podoba:
    Obrażenia pacjenta są powierzchowne, nie zagrażają jego życiu. Zabieg będzie polegał na zaopatrzeniu rany i potrwa około godziny.
    info z gazeta.pl godzina 18:50 czyli Pan wojskowy nawet nie trafił tak aby się zabić!

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Miodzik sty 9 2012 - 19:02 Odpowiedz

    a ta informacja mi się bardzo podoba:
    Obrażenia pacjenta są powierzchowne, nie zagrażają jego życiu. Zabieg będzie polegał na zaopatrzeniu rany i potrwa około godziny.
    info z gazeta.pl godzina 18:50 czyli Pan wojskowy nawet nie trafił tak aby się zabić!

    A może po prostu nie chciał się zabić tylko zwrócić uwagę w tak dramatyczny sposób? Pomyśl…

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Grzegorz Nowak sty 9 2012 - 19:07 Odpowiedz

    Tutaj nie było już czego ratować, a mogę się założyć, że stopień przeszkolenia tych osób w zakresie udzielania pierwszej pomocy nie obejmował kulki w głowie.

    To nie Ty decydujesz, czy jest „czego ratować”. No chyba, że obrażenia ewidentnie spowodowałyby natychmiastową śmierć, ale w tym przypadku tak nie było.

    „Nie było czego ratować”? Wg. doniesień poszkodowany żyje i jest przytomny, więc…? Nie było czego ratować?

    Kulka w głowie i podany przez Ciebie link do ran postrzałowych…łał, robi wrażenie rzeczywiście! Szkoda tylko, że zamiast wymyślać co by tu zrobić z kulką w głowie nie pomyślałeś, że może wystarczy:

    - ocenić funkcje życiowe (sprawdzić obecność i jakość oddechu),
    - w zależności od ich obecności bądź nie ułożyć w pozycji bezpiecznej lub rozpocząć reanimację,
    - po drodze zabezpieczyć ranę (ew. rany) jałową gazą + tamować krwotok uciskając poprzez gazę na ranę.

    Niestety zbyt wielu ludzi w Polsce ma podejście podobne do Twojego w temacie pierwszej pomocy. A później się dziwić, że wskaźnik przeżywalności jest jaki jest, a „zgonów do uniknięcia” mamy codziennie na pęczki w całym kraju :/.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      Wiktor sty 9 2012 - 20:18 Odpowiedz

      Pierwszą myśl z „nie było czego ratować” sformułowałem niepoprawnie i nie przejrzałem komentarza przed wysłaniem. Przepraszam za to.

      >- po drodze zabezpieczyć ranę (ew. rany) jałową gazą + tamować krwotok uciskając poprzez gazę na ranę.

      A co jeżeli nie ma gazy? Tutaj wszyscy piszą, że liczą się sekundy, a Ty chcesz gazy szukać? W takich sytuacjach to raczej jakieś ubrania.

      >Niestety zbyt wielu ludzi w Polsce ma podejście podobne do Twojego w temacie pierwszej pomocy. A później się dziwić, że wskaźnik przeżywalności jest jaki jest, a „zgonów do uniknięcia” mamy codziennie na pęczki w całym kraju :/

      Rozumiem, że wyraziłem swoją pierwszą myśl błędnie, ale zauważ w swojej przenikliwości, że ja się staram wcielić w skórę tych kamerzystów, którzy prawdopodobnie nie wiedzieli co w tej sytuacji zrobić i zdali się na „bezludzką” kalkulację.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
  • Avatar

    info sty 9 2012 - 19:13 Odpowiedz

    idziemy dalej:
    - Obrażenia pacjenta są powierzchowne, nie zagrażają jego życiu. Zabieg będzie polegał na zaopatrzeniu rany i potrwa około godziny – powiedział dziennikarzom ordynator oddziału chirurgii szczękowo-twarzowej Szpitala Klinicznego im. Heliodora Święcickiego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, Krzysztof Osmola. Zabieg miał rozpocząć się ok. godz. 18 i potrwa godzinę.

    Lekarze poinformują o przebiegu zabiegu i stanie zdrowia pacjenta. Ranny będzie musiał pozostać w szpitalu co najmniej do wtorku – dodał dr Osmola.

    OJ ktoś się pospieszył z kominka

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Marcin Michno sty 9 2012 - 19:15 Odpowiedz

    Ilu nowych komentatorów..
    Kilka rzeczy mnie zastanawia.
    To że film jest usuwany a przedstawiciele mediów zaprzeczają temu co każdy może zobaczyć na kolejnych kopiach.
    To że zawodowy wojskowy używa najmniej skutecznego przyłożenia broni i ponoć jest świadom włączonych kamer co tłumaczyłoby że znika z kadru.
    Może była to forma zwrócenia uwagi – niemniej zachowanie części dziennikarzy przynajmniej dla mnie – jest nieetyczne.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    mariusz sty 9 2012 - 20:02 Odpowiedz

    A co ten dziennikarz mial zrobic? Mial sie rzucic do pomocy, skoro bylo juz tam kilka osob? Ilu tam ich do pomocy potrzebne bylo? 20-tu? W kartce też przeciez nie jedzie cały szpital. Ludzie! Nie oceniajcie tak pochopnie.

    Dziwi mnie taka słaba celność wojskowego.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Alterkonto sty 9 2012 - 20:05 Odpowiedz

    Biorąc pod uwagę, że prokurator jedynie lekko się postrzelił, na pewno leżąc dawał liczne znaki życia, więc opcja z tym, że wyglądał na martwego (choć to i tak by niczego nie zmieniało) odpada. Nie wiem, czy każdy ma dość odwagi, by podejść do człowieka postrzelonego w głowę, nie uważam, że powinni wszyscy się do niego rzucić. Ale powinni wyciągnąć komórki. Każdy człowiek w takiej chwili powinien rozpocząć od dzwonienia po karetkę.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    lo_ sty 9 2012 - 20:19 Odpowiedz

    Błagam. Rzeczywiście pierwszą myślą tych „dziennikarzy” może było sprawdzenie czy to nie kamery, ale facet w czerwonej bluzie ewidentnie widział że z kamerą wszystko jest dobrze, a mimo to ją chwycił i biegnie dalej. Więc ta wersja naprawdę jest nieprzekonująca.

    Smutne, że mamy się za takich cywilizowanych i europejskich, lepszych od tych Libijczyków którzy kamerowali zmaltretowane zwłoki Kadaffiego, a jednocześnie robią dokładnie to samo.

    I przerażające są dla mnie jednak zakamarki ludzkiego umysłu. Że można jako jedno z ostatnich zdań powiedzieć ” Zostawcie tu laptopy” i potem w pokoju obok strzelić sobie w głowę.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    lo_ sty 9 2012 - 20:26 Odpowiedz

    Kurde, Kuźniar to sobie chyba na za dużo pozwala.

    „jak widzę po Pana/Pani wpisach – głupota ma co najmniej dwa imiona. jkuźniar”

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Michael sty 9 2012 - 20:49 Odpowiedz

    Dziwne obyczaje.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    pethi sty 9 2012 - 21:02 Odpowiedz

    „Ilu nowych komentatorów..”
    Spytaj się czy gity czy frajery.

    „Kurde, Kuźniar to sobie chyba na za dużo pozwala.”
    A w poranku taki miły, co?

    Tekst ma parę godzin a już na pierwszym miejscu w rankingu TV. He.

    A tak między nami bezdusznymi, bez sercowymi, wypranymi z uczuć, komentatorami to trochę głupie, że wojskowy nawet strzelać nie umie.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
    • Avatar

      lo_ sty 9 2012 - 21:19 Odpowiedz

      Nie wiem czy taki miły, ale taki komentarz do widza jednak jest nie na miejscu, to tak jakby lekarz powiedział do pacjenta ” Musi Pani być niezwykle głupia jeśli myśli Pani, że coś tam coś tam”. Nieprofesjonalne.

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
    • Avatar

      Marcin Michno sty 10 2012 - 09:09 Odpowiedz

      pethi – raczej hipokryci którym się wydaje że ocenianie rzeczywistości jest jedynie ich przywilejem, oburzeni że nagle ktoś ośmielił się ocenić ich środowisko..

      Zresztą jak widać już próbują wypłynąć na tekstach o tej notce – w końcu to takie „kontrowersyjne”..

        (cytuj)

      GD Star Rating
      loading...
  • Avatar

    Dawid Szwajca sty 9 2012 - 22:06 Odpowiedz

    Tak z innej strony: płyta DVD z nagraniem praktycznie własnej śmierci, którą może oglądnąć kilkanaście razy będzie dla niego naprawdę niezłą pamiątką.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    inszy sty 9 2012 - 22:18 Odpowiedz

    Ale o co chodzi? Z urywków, które widziałem w telewizji zapamiętałem, że ktoś zadzwonił po pogotowie, kilku dziennikarzy pobiegło zobaczyć co się stało i (chyba) udzielić pomocy – w każdym razie tak to wyglądało. Naprawdę uważacie, że wszyscy powinni się rzucić na pomoc (np. 20 osób do jednego postrzału w głowę)? Swoją drogą wiele razy byłem szkolony z pierwszej pomocy, ale i tak nie wiedziałbym co zrobić z postrzałem w głowę. Czy to znaczy, że i tak powinienem robić sztuczny tłum?

    Zupełnie inny temat, to nagrywanie WSZYSTKIEGO, byle tylko mieć na taśmie sensację.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Krzysztof sty 9 2012 - 22:36 Odpowiedz

    Dajcie sobie na luz bo chyba nie macie zielonego pojecia o czy mowicie ! WIELU z was nie pomaga ludziom przewracających się na ulicy a macie wielkie pretensje do operatora ktory najpierw wział kamere ! Taki jego zawod, ciągła praca w szybkim tempie powoduje u niego odruch bezwarunkowy. Nie mielibyscie tu o czym pisac gdyby nie jego refleks. Jestem operatoem od kilkunastu lat i nie jeden z nas byl wielu podobnych sytuacjach. Zapewniam was ze zrobilibyscie podobnie . Dopiero pozniej zareagowalibyscie prawidłowo.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    janek sty 9 2012 - 23:19 Odpowiedz

    Co do tej celności komentowanej przez niektórych:

    Nie każda rana głowy musi okazać się śmiertelna , najskuteczniejsze byłoby trafienie w okolice pnia mózgu odpowiedzialnego za funkcje regulacyjne tj. oddychanie,układ krążenia.
    Natomiast uszkodzenie kory mózgowej nie koniecznie doprowadza do natychmiastowej śmierci.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Erill sty 9 2012 - 23:39 Odpowiedz

    Raczej dyscyplinarka. Po pierwsze dziennikarz nie ma prawa zostawic włączonego żadnego urządzenia rejestrującego w czasie części niejawnej konferencji…
    po drugie to po prostu sprzeczne z etyką dziennikarską

    hahahahahaha!! Dobry żart. Po pierwsze to nie dziennikarz włącza kamere i jest za nią odpowiedzialny a operator/kamerzysta który ma obowiązek rejestrowania WSZYSTKIEGO. Choćby potem miał się jawnie wypierać, że to przypadek że kamery nie wyłączył. kamerzyści tvn mają od razu nakaz, że nigdy nie wolno im wyłączać kamery nawet jesli ktoś do nich celuje z broni.
    Sama sytuacja jest bulwersująca, ale tego typu wypowiedzi świadczą o kompletnym braku wiedzy na temat tego jak Ci kamerzyści mają pracować.
    Zaś etyka dziennikarska jest dla tych który w ogóle wiedzą co to jest etyka a nie dla szarej masy podążającej za sensacją jak to ma miejsce w ostatnich kilkunastu latach.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Edyta (JaJędza) sty 10 2012 - 00:39 Odpowiedz

    Pan Mikołaj więcej zamieszania zrobił, niż chyba zamierzał. Prawdy i tak się nie dowiemy. Co skłoniło prokuratora do targnięcia się na własne życie? Dlaczego w tak drastyczny sposób chciał zwrócić na siebie uwagę? Co zamierzał osiągnąć? Czy bieg wydarzeń potoczy się po jego myśli?
    Granica między dziennikarzem a szmatą jest cienka. W innych okolicznościach (np. gdyby to był Bin Laden) , pan w czerwonej bluzie mógłby liczyć na Pulitzer’a.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Burner81PL sty 10 2012 - 10:23 Odpowiedz

    z zalozenia dziennikarz powinien byc obiektywny… gdy robi art. o glodujacych dzieciach, nie oddaje ostatniej butelki wody… jesli koles chce sobie odebrac zycie… to jego decyzja… mial wiecej powodow aby to zrobic niz obcy czlowiek aby go ratowac… btw… jesli wojskowy nie potrafi kogos wyeliminowac z takiej odleglosci to jak to swiadczy o naszym wojsku? zycze szybkiego powrotu do zdrowia.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Edge sty 10 2012 - 13:18 Odpowiedz

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    kamil sty 10 2012 - 15:10 Odpowiedz

    A w kiosku na caaałą pierwszą stronę SE jest umieszczone zdjęcie jak prokurator kona. Urocze. Cóż, teraz ludzie nie znają granic dobrego smaku, aby tylko nakład się sprzedał.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    marcin sty 10 2012 - 22:29 Odpowiedz

    Yyyy…. Kto umierał? Gdzie umierał? Ten człowiek tylko niegroźnie się postrzelił, a może ów reporter/operator był po kursie medycznym i potrafił ocenić na pierwszy rzut oka, że leżącemu człowiekowi nie zagraża niebezpieczeństwo.

    Gdyby nie tacy reportzerzy to byś żył do końca życia w nieświadomości co się dzieje na świecie.
    Nie zapominaj, ze wojnę w Wietnamie zakończyli właśnie podobni dziennikarze.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    marcin sty 10 2012 - 22:32 Odpowiedz

    jestes poprostu glupi

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    operator byly sty 10 2012 - 22:39 Odpowiedz

    Ludzie MYŚLENIE WŁĄCZCIE!! Kamerzyści zrobili to co zawsze się robi – bierz kamerę bo za to odpowiadasz. Przy okazji kamerka TVNu kosztuje około 25 tysięcy złotych!! Niech ci się taka przewróci

    20000 tys to kosztuje statyw do kamery z lyżwą a nie kamera i nie kamerzysci tylko operator kamery kamerzyste to masz na weselu.
    A skad wiadomo ze to byl operator z TVN????

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    operator sty 10 2012 - 22:47 Odpowiedz

    „- Natychmiast wszyscy wyciągnęli telefony, dzwoniliśmy na pogotowie. Chcieliśmy udzielić pierwszej pomocy, ale nas wyproszono – relacjonowała z miejsca zdarzenia dziennikarka TVN Agnieszka Bylica.”
    Co za kłamliwa dziwka.

    Ta pewne pierwsze co zrobilas to zadzwonilas do warszawy ze prokurator sie postrzelil i czy może nie chcą z tego wejscia na żywo

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Kerlo sty 10 2012 - 23:12 Odpowiedz

    szkoda mi tego pułkownika, wygląda naprawdę na w porządku gościa, nie ma co ukrywać

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Repetum90 sty 11 2012 - 09:30 Odpowiedz

    Pierdolona polska zawsze do czegos sie przypierdola!!! Dziennikarze zli, prokuratorzy zli, zle prawo, zly rzad, zla gospodarka, zle to zle tamto!!! Najlepiej ciagle mowic co zle a nic nie zmieniac i ciagle narzekac. A pozniej sie dziwimy ze takie gowno mamy w polsce.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Ignaś sty 11 2012 - 21:27 Odpowiedz

    A ja się NIE ZGADZAM z oceną czerwonego. Kolesiowi w czerwonym płacą właśnie za taka robotę. A pozostałym 90% ludzi, którzy tam byli (dziennikarzy „piszących”) nie. Moim zdaniem moglibyście tak surowo gościa ocenić jeżeli byłby jedyną (jedną z dwóch, trzech… może czterech) osób, które tam wpadły. A w tym przypadku on WIEDZIAŁ, że ma kto udzielić pomocy, on WIEDZIAŁ, że jego zadaniem jest filmować. Ja bym się jedynie doczepił, jeśli te nagrania pojawiły się w TV, też uważam, że nie powinny. Ale już dla prowadzących śledztwo, przełożonych itd mogą okazać się przecież pożyteczne.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    maciek sty 12 2012 - 01:52 Odpowiedz

    Dzennikarze zachowali się w 100% poprawnie. Było wystarczająco dużo innych osób, które pomagały. W tym czasie operator ma nagrywac, bo to jego zadanie. Kamery byly polaczone swiatlowodami z wozami transmisyjnymi a czegoś takiego pewnie nie wyłącza się od tak. Poza tym kamery nie byly pochowane za paprotkami. Nie rozumiem po co ta nagonka. Dziennikarz ma przekazywać informacje a nie zastanawiać się jak może pomóc całemu światu. Z takim podejściem nie widzielibyśmy niczego na temat wojen czy klęsk głodu, bo dziennikarze zamiast relacjonować biegaliby z pomocą.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    kacha sty 16 2012 - 13:16 Odpowiedz

    Każdy dziennikarz i to bez wyjątku wszedłby nawet do piekła,gdyby wiedział,że reportaż z jego pobytu tam znajdzie się na pierwszej stronie gazety. Wszystko zrobi,nawet rzecz wydawałoby się niemożliwą. Czasami też i dokłada od siebie do rozpoczętego wcześniej zdania.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Tytus lut 10 2012 - 18:14 Odpowiedz

    A pamiętacie księżną Dianę? To były hieny, ale te skurwiele z kamerami z rodzimego podwórka dzielnie się uczą fachu. Swoją drogą, był taki fotograf Kevin Carter, który jeszcze za to dostał Pulitzera, pewnie to jego mieli w pamięci dziennikarze z tej konferencji (Pulitzera, nie Cartera).

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    Henryk sie 8 2012 - 15:32 Odpowiedz

    Różnica pomiędzy dziennikarzem a szmatą jest taka że dziennikarze nie pracują w GW :)
    Pozwolę sobie niezgodzić się z większością komentujących…nikt przecież nie pokazywał tego żałosnego Przybyła jak leży na podłodze z zadrapaniem na policzku po tzw. próbie popełnienia samobójstwa………I TO WŁAŚNIE JEST EWIDENTNY PRZYKLAD ZESZMACENIA.

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
  • Avatar

    racoon sty 11 2013 - 08:40 Odpowiedz

    pomaganie temu kolesiowi było niemożliwe z czysto logicznego powodu, koleś chciał popełnić samobójstwo, więc jeśli mu pomagałeś to mu przeszkadzałeś, natomiast jeśli mu nie pomagałeś no to mu nie pomagałeś – zatem bez względu na to co kto robił nie pomagał, inteligentni dziennikarze doszli do tego bardzo szybko więc ponieważ pomóc nie mogli to przynajmniej nagrywali

      (cytuj)

    GD Star Rating
    loading...
Leave a reply

Connect with Facebook

Name (required)

Website