Zacząłem chodzić na konferencje. Darmowego jedzenia się przecież nie odmawia. A przy okazji spożywania beznadziejnych potraw w Pure Sky Club mogłem posłuchać co nowego w GG.
Oto czego się dowiedziałem:
Mnie się nowe GG podoba. No na pewno bardziej niż czat na Facebooku, którego nie cierpię i nie używam.
Wersja beta GG do pobrania: Gadu Gadu
DalejLama lut 16 2012 - 18:45
W końcu coś zrobią z tym starym gg, pełnym reklam pochłaniającym około 80mb RAM co jak na komunikator to stanowczo za dużo. Powinni o tym myśleć dawno!
DalejLama(cytuj)
loading...
bmb lut 16 2012 - 19:29
Jak zwykle kiedy mowa o komunikatorach, odzywają się trolle WTW i AQQ. Przecież to widać jak na dłoni że piszą ciągle te same osoby te same głupie teksty. Ze statystyk wynika że na polskim rynku liczą się tylko GG, Skype, Tlen i Facebook chat. Reszta w ogóle na polskim rynku się nie liczy. Paru trolli próbuje pod każdym artem o skype, gg czy tlenie wmówić ludziom że ich badziew jest popularny.
A wracając do tematu. Ja komunikatora gg dziś nie testowałem bo uzywam linuxa, także póki co używam kadu natomiast klikałem wersję webową na beta.gg.pl i muszę powiedzieć że póki co jestem mile zaskoczony. Nie zauważyłem jakichś krytycznych błędów. Nie było problemu z dostarczeniem wiadomości do innych wersji komunikatora, notyfikacje działały, radio działa u mnie poprawnie. Na chrome szybkosc działania bardzo zadowala, na najnowszym firefoxie również. Podejrzewam jednak że beton używający IE może mieć problemy bo z tego co widziałem aplikacja napisana jest w ExtJs a to jednak spora biblioteka JS.
Bardzo dobra sprawa to archiwum online. Na co dzień korzystam z kilku kompów i taka rzecz na pewno jest dla mnie przydatna. (jak ktoś nie chce to można wyłączyć w opcjach). Zresztą sporo rzeczy można dostosować w webowym środowisku. Rozumiem że te opcje później zapisują się gdzieś globalnie i w komunikatorze też takie powinienem mieć, ale niestety narazie tego nie sprawdzałem.
Podsumowując, jeśli wyjdzie GG na linuxa z pewnością je przetestuje.
Webowa wersja u mnie ma duzy plus.
bmb(cytuj)
loading...
Gadzinisko lut 17 2012 - 00:57
cool story, bro
Tylko, że trochę nie rozumiesz. Wejdź na stronę WTW i obejrzyj. To jest multikomunikator, co oznacza, że nie posiada własnego protokołu, ale umożliwia dostęp do istniejących. Jak np. GG, Skype (przyszłość), Tlen i FacebookChat. Ja to mam wszystko w jednym programie, który zajmuje w porywach… 20MB RAM? Teraz 13…
I jego ideą jest absolutna prostota. Domyślnie nie pokazuje nawet emotikonek ;)
Obejrzyj coś, zanim zaczniesz krytykować.
I powiem jeszcze, że po raz pierwszy piszę gdziekolwiek, że używam WTW, więc chyba nie jestem trollem.
Gadzinisko(cytuj)
loading...
Burner81PL lut 17 2012 - 08:30
WTW? Masz na mysli Warszawskie Towarzystwo Wioslarskie?
Burner81PL(cytuj)
loading...
Burner81PL lut 17 2012 - 07:26
Fajnie, ze zmiazdzyles wszystkich po kolei…. ale prawda wykracza poza Twoje pojmowanie… Aqq przebija dla mnie wszystko inne, bo mam skromne wymagania, genialnie obsluguje bramke na wapsterze (mozna wysylac smsy za 5-10 gr na polskie numer z calego swiata, z potwierdzeniem dostarczenia) i do tego jest w wersji portable, czyli moge go miec zawsze w kieszeni… reszty nie testowalem, bo aqq mi w zupelnosci wystarcza
Burner81PL(cytuj)
loading...
qwertyuiop lut 17 2012 - 14:25
ja zem wam powiem ze Pidgin najlepszym jest.
qwertyuiop(cytuj)
loading...
Piotr Stephen lut 16 2012 - 18:46
A ja polecam komunikator WTW ;) Leciutki programik, cały czas rozwijany a na dodatek – obsługuje mnóstwo pluginów! Po 7 latach użytkowania Gadu Gadu, przeszedłem na niego i jestem jak najbardziej zadowolony.
Piotr Stephen(cytuj)
loading...
Gadzinisko lut 16 2012 - 18:57
WTW to fajna aplikacja.
Mi się jeszcze bardziej spodobała, kiedy odkryłem, że mogę na nią przekierować czat z Facebooka. A jeszcze niedługo też Skype’a, bo autor robi użytek z pakietu SkypeKit. Jak doda możliwość konferencji to będę mógł pożegnać również klient Skype’a, który również cechuje się wagą słoniową.
Gadzinisko(cytuj)
loading...
Kulturwa lut 16 2012 - 21:56
Prawda, też używam (a w zasadzie używałem) WTW i byłem mega zadowolony – prosta, a co ważniejsze – szybka aplikacja w sam raz do rozmów. Obecnie jednak używam tylko i wyłączenie FB czatu, głównie ze względu na prostotę, chmurę (dostęp do archiwum mam z telefonu oraz każdego komputera z dostępem do Internetu).
Nowe GG faktycznie wygląda dobrze, ale osobiście korzystać nie będę.
Kulturwa(cytuj)
loading...
Grzegorz Witkowski lut 16 2012 - 18:47
Co mi się nie podoba:
Aktualizacje automatyczne.
To jest MÓJ kompiuta, JA chcę decydować o aktualizacji oprogramowania. To nie antywirus, że musi być non-stop aktualny, zwłaszcza, iż nie wiadomo w którą stronę rozwój pójdzie.
Oby nie obudzić się z kolejną aktualizacją i milionem okienek reklamowych.
Optymalizacja zużycia RAMu nie zaszkodzi. To że nowe komputery mają go więcej, nie znaczy że można pisać aplikacje nie patrząc na to kryterium.
Grzegorz Witkowski(cytuj)
loading...
kominek lut 16 2012 - 18:52
Ja też nie cierpię aktualizacji automatycznych.Wyłączyłem i w windzie i w Firefoksie.
W GG też wyłączę.
kominek(cytuj)
loading...
sophers lut 16 2012 - 18:47
To czego brakuje abym znów zaczął używać oryginalnego GG to wersji Lite – bez wodotrysków i tysiąca zbędnych mi funkcji. Czegoś takiego czym obecnie jest WTW – po prostu prostym komunikatorem.
sophers(cytuj)
loading...
kominek lut 16 2012 - 18:50
Nie wiem czy w ogóle przeczytałeś tekst, ale nowe GG jest właśnie bez wodotrysków. Co tam można jeszcze zabrać? Pocztę? No zgoda. Na cholerę mi poczta. Ale już radio to fajna sprawa, zwłaszcza, że działa w aplikacji.
kominek(cytuj)
loading...
Arturek lut 16 2012 - 19:10
może i bez wodotrysków, ale i tak pochłania ~130mb ramu i cały czas obciąża procesor.
[img]http://iv.pl/images/68702779492983704011.jpg[/img]
Arturek(cytuj)
loading...
ScorpionX lut 17 2012 - 03:30
130? :O W moim przypadku przy 4 otwartych oknach rozmowy zabierał 250 ^^
ScorpionX(cytuj)
loading...
Percio lut 16 2012 - 19:00
Od kilku miesięcy używam aqq. Jest o wiele czytelniejsze, szybciej działa i mam z nim mniej problemów. Ciężko było by mi teraz wrócić do przebajerownego gg.
Percio(cytuj)
loading...
szokoloko5 lut 16 2012 - 19:25
Poprzednie wersje na Windows 7 64bit robiły blue-screeny. Zainstalowałem tą, blue-screenów nie wywala – ok. Myślałem że się przesiądę, miałem szczere chęci, ale jednak zostaję przy AQQ- moim zdaniem dużo lepsze od GG. Korzystanie z GG skończyłem na najbardziej udanej wersji 7.7 bodajże.
szokoloko5(cytuj)
loading...
niktwazny lut 16 2012 - 19:34
używam topornego pidgina który ma 2 zalety:
1. jest w stanie spiąć większość komunikatorów w 1 miejscu: GG,Tlen,Facebook,GTalk,Jabber
2. brak reklam
niktwazny(cytuj)
loading...
Krzysiek lut 16 2012 - 20:42
Ja również polecam WTW. A GG 11 Beta przetestowałem osobiście przez dzisiejszy dzień i ponad 500 MB RAMu (sic!) przy włączonym radiu i dwóch oknach rozmów to przesada. Z nowym „gie-gie” się pożegnałem raz na dobre.
Krzysiek(cytuj)
loading...
maczek lut 16 2012 - 20:44
cały czas używam gg w wersji 7.7, z którego usunąłem okna z reklamami. na pewno przetestuje nowe gg, ale jeśli cos bedzie nie tak to wracam do starego.
maczek(cytuj)
loading...
Dawid Szwajca lut 16 2012 - 20:56
Borze jacy wy niereformowalni. Z Windowsa 98 czy 2000 też dalej korzystacie? Przecież XP, 7 i Vista po drodze to zaledwie „tylko” zmiana wyglądu i dodanie zbędnych dla was elementów. Trendy wyglądu i interfejsu aplikacji stale się zmieniają. To nowe GG wreszcie je dogoniło: jest w końcu całkiem ładne i okrojone z większości zbędnych wodotrysków. A to, że zjada 250MB pamięci… no dają w tym aspekcie ciała, nie da się ukryć. Ale kto by się tym przejmował przy normalnej pracy i takiej ilości RAM jaką mają dzisiejsze komputery.
Mnie się bardzo podoba.
Dawid Szwajca(cytuj)
loading...
Dawid Szwajca lut 16 2012 - 20:59
Zapomniałem o jednym: ta integracja pomiędzy wersjami to przecież piękna sprawa. Wreszcie koniec problemów z utraconym archiwum i brakiem wiadomości pisanych na telefonie na komputerze. Teraz wystarczy zalogować się na konto i wszystko przywrócone. Tak jak w Chrome.
Dawid Szwajca(cytuj)
loading...
nie_ma lut 16 2012 - 22:47
a ja używam gg 7.7 i żre mi obecnie 8.5 MB Ramu, wytłumacz mi proszę, w jakim celu mam instalować nowe, zajmujące 150MB? Co ono mi niby zaoferuje, lepsze wpisywanie tekstu? Będzie bardziej kolorowe? Odpowiem za Ciebie, nie zaoferuje mi NIC. Dlatego nie będę bez sensu wydawać swojego RAMu. Poza tym kto by się tam dzisiaj RAMem przejmował, jasne, każdy po tryliard GB RAMu, ja na przykład mam aż dwa GB na lapku, szkoda mi tych 10% na durne GG.
nie_ma(cytuj)
loading...
Dawid Szwajca lut 16 2012 - 23:23
A żeby napisać do kogoś z numerem >16mln będziesz specjalnie włączać w tym celu Web GG. I te 16 wypisanych punktów to też na dobrą sprawę nic.
Ale okej, jestem w stanie zrozumieć kogoś kto nie instaluje nowszej wersji GG z powodu słabego kompa(lecz w takim przypadku wolałbym korzystać z alternatyw, choćby z powodu tych numerów). W każdym innym przypadku, czyli wtedy gdy komuś te 150MB RAM mniej nie robi różnicy, aż grzechem jest odbieranie sobie przyjemności używania nowego GG na rzecz wersji 6 letniej.
Dawid Szwajca(cytuj)
loading...
nie_ma lut 16 2012 - 23:59
to jest akurat plus, wbudowany filtr antyspamowy
są tylko dwie sytuacje, w których taki numer chciały do mnie wysyłać wiadomość
1)ktoś nowy na gg, z nowym numerem – prawdopodobnie dzieciak, bo wszyscy moi znajomi od dawna mają numery
2)reklamodawca zakłada nowy numer, żeby spamować
jak więc widzisz, nie potrzebuje obsługi tych numerów
mylisz się także, jeżeli chodzi o stary komputer, tu chodzi o zasadę, kupiłbyś drukarkę która jest wielka na 2 metry sześcienne? przecież masz miejsce w pokoju…
nie_ma(cytuj)
loading...
Fokus lut 16 2012 - 23:36
Od początku podobał mi się wygląd nowego GG tak też dałem mu szansę. Pierwsze wrażenie sprawia przyjemne, drugie też, trzecie też ale godzina używania i zauważyłem na razie jedną wadę, to chyba mało w porównaniu z innymi.
Mianowicie, (mówimy o wersji na MAC OS), brakuje informacji kto i czy w ogóle do mnie napisał! Jeśli jest to pierwsza wiadomość to ok, mryga koperta i wiem. Niestety w trakcie rozmowy jedyne sygnały to sygnał dźwiękowy i ikonka podskakująca dosłownie raz (!) w momencie otrzymania wiadomości. Czyli wystarczy mieć wyłączony dźwięku i nie patrzeć stale na ikonkę a nawet nie wiem że ktoś napisał. Więc weź człowieku sprawdzaj co chwila czy ktoś nie napisał. Męczące.
No ale ok, to na razie wersja beta, mam nadzieję ze coś z tym jeszcze z robią. Ogólnie daje temu GG 8,5/10.
Fokus(cytuj)
loading...
kominek lut 16 2012 - 23:39
Nie testowałem jeszcze, ale na konferencji mówiono o jakichś chmurkach. Tam w ustawieniach jest kilka opcji powiadamiania o nowych wiadomościach. Może coś sobie wyłączyłeś?
Bo jak nie, to faktycznie byłoby to idiotyczne rozwiązanie.
kominek(cytuj)
loading...
Fokus lut 16 2012 - 23:59
Sprawdziłem dla pewności jeszcze raz ustawienia powiadomień, wszystko jest na zielono i ma status „włączone” więc teoretycznie gdyby miało coś więcej się pojawiać to by się pojawiało.
Wychodzi na to że tak miało być… cóż, durne rozwiązanie i oby z tym coś zrobili. Fajnie by było jakby zapożyczyli rozwiązanie z Adium, gdzie na ikonce pojawia się nazwa kontaktu który do nas napisał. Bardzo wygodne.
Jeszcze do poprzedniego swojego postu dodam, że w nowym GG dwie rzeczy wg mnie zasługują na plus, jedna na mniejszy a druga na większy.
Mały plus za radio zintegrowne z aplikacją. Mała rzecz a cieszy.
Duży plus za archiwum online, rewelacyjne sprawa, korzystam z GG na 2 komputerach i możliwość posiadania archiwum w jednym miejscu bardzo mnie cieszy.
Fokus(cytuj)
loading...
nie_ma lut 16 2012 - 23:58
to jest akurat plus, wbudowany filtr antyspamowy
są tylko dwie sytuacje, w których taki numer chciały do mnie wysyłać wiadomość
1)ktoś nowy na gg, z nowym numerem – prawdopodobnie dzieciak, bo wszyscy moi znajomi od dawna mają numery
2)reklamodawca zakłada nowy numer, żeby spamować
jak więc widzisz, nie potrzebuje obsługi tych numerów
mylisz się także, jeżeli chodzi o stary komputer, tu chodzi o zasadę, kupiłbyś drukarkę która jest wielka na 2 metry sześcienne? przecież masz miejsce w pokoju…
nie_ma(cytuj)
loading...
Marcin Michno lut 17 2012 - 07:47
Przespali wejście na Maćki moim zdaniem – Adium w tej chwili ustawił poprzeczkę bardzo wysoko.
Marcin Michno(cytuj)
loading...
w00jas lut 17 2012 - 15:39
Ściągnąłem to nowe GG, przetestowałem przez jeden dzień i z czystym sumieniem wracam do AQQ (z protokołem Gadu), do którego się przyzwyczaiłem.
Jeśli chodzi o interfejs GG to zdecydowany plus, powrót do wcześniejszych, niczym nieprzeładowanych wersji. GG via WWW nie rozumiem, bo jest tak samo beznadziejny w użytkowaniu jak czat z facebooka – muszę mieć non-stop otwartą przeglądarkę. Okno rozmowy tylko większe.
Pewnie nowy komunikator docenią osoby, które uciekły z GG po naładowaniu go milionem pierdół, ja przeraziłem się porównując ilość pożeranego RAMu – 320 MB w porównaniu z 10 MB które zjada mi AQQ, to przy powłączanych programach do obróbki dźwięku i video coś niedopuszczalnego, zwłaszcza, ze mam jedynie 4GB -.-’
Radio jest fajne, szkoda że nie ma w AQQ.
Jak już wspomniałem w komentarzach pod twoim wpisem na FB: doceniam trud włożony w odkurzenie marki, ale korzystać nie zamierzam. Może na telefonie, jak dorwę model z Androidem.
P.S. Na wszystkich 4 przeglądarkach mam problem z podpięciem się przez FB.
w00jas(cytuj)
loading...
Atr lut 17 2012 - 22:01
kiedy zrobia porzadna wersja na Maca ? narazie najlepszy jest chyba Adium
Atr(cytuj)
loading...
Gadzinisko lut 18 2012 - 13:40
Wtedy, kiedy Mac OS zacznie się liczyć jako platforma w Polsce. Czyli nigdy.
Gadzinisko(cytuj)
loading...
Arek Partyka lut 19 2012 - 13:23
też uważam, że chat na FB jest kiepski, ale bardzo nie lubię rozdrabniania się, więc pewnie przy nim zostanę. Kiedyś korzystałem z GG, teraz nie chciałoby mi się odszukiwać kontaktów i numerów, skoro wszyscy są na fejscie. Sporadycznie korzystam ze Skype i nie widzę już zastosowania dla kolejnego komunikatora. Korzystać tylko dlatego, że jest to za mało.
Arek Partyka(cytuj)
loading...
Filip lut 19 2012 - 20:05
Co jak co ale na Linuksie Pidgin powala wszystkie komunikatory i multikomunikatory.
Filip(cytuj)
loading...
supergrover lut 20 2012 - 18:06
Pidgin jest w porządku, ale denerwuje mnie to, że przechowuje hasła na dysku w sposób jawny w katalogu .libpurple. No chyba, ze w jakiejś najnowszej, w sensie tegorocznej wersji coś się zmieniło. Numeru GG używam, ale podłączyłem go sobie do tlenowego komunikatora. Na Win7 32 w domu i 64 w pracy stabilność bez zarzutu. Poza tym profil zabezpieczony hasłem, łącznie z archiwum. W sumie Tlena mało kto używa, wiem, ale komunikator umożliwia mi podłączenie dwóch kont GG, jednego tlenowego i jednego GTalk, czyli w praktyce Jabbera. Przed chwilą sprawdziłem, 8 zakładek w oknie rozmowy i 43MB RAMu zajęte. Nie polecam tym, którzy lubią mieć ładny komunikator, lepiej korzystajcie z oryginalnego GG.
supergrover(cytuj)
loading...
Janek lut 27 2012 - 03:20
Szkoda tylko że nie ma ani słowa o milionach reklam. Wyskakujące reklamy przy zalogowaniu, potem wyskakujący „komunikAD”, reklamy na liście, reklamy w okienkach rozmowy.
dla porównania tlen – brak reklam.
Janek(cytuj)
loading...
az lut 28 2012 - 00:47
Też używam WTW, ale nie będę nikomu wmawiał, że jest najlepszy (bo siebie już przekonałem :P).
Wiadomo, że spory dochód GG czerpie z reklam, ale osobiście nienawidzę, nie znoszę i nie toleruję reklam animowanych, migających i wyskakujących. Kropka.
Takie jak u Kominka są w porządku.
az(cytuj)
loading...
nomatterwho mar 20 2012 - 23:23
Czysta reklama :-)
nomatterwho(cytuj)
loading...